JellyPages.com

17/04/2012

7 Lipatan Dituntut Bela

Nampaknya penggemar muzik tanah air akan terus dihibukan dengan konsert artis dari Barat sepanjang tahun ini. Jika Cranberries baru saja mengadakan konsert diorg di ibu kota, sebelum itu Jessie J & Avril Lavigne turut menghiburkan peminat diorg di sini.

some_text

Pada 7 April ini pula, Aq difahamkan kumpulan yang turut digemari ramai ketika ini, Avenged Sevenfold, bakal muncul dalam konsert di Surf Beach Sunway Lagoon, jam 8.30 malam, 29 April ini. Konsert diorg dipesembahkan oleh Tune Talk & dibawakan JS Concert Productions.

Ditubuhkan pada 1999, bagaimanapun kumulan yang diangotai M Shadows (vokal), Zacky Vengeance (gitar), Synyster Gates (gitar), the Reverend (drum), & Johnny Christ (base) mula memikat pendengaran peminat metal, hard rock, & punk-pop menerusi album sulung berjudul Sounding the Seventh Trumpet pada 2001

Sehingga kini, kumpulan dari California, Amerika Syarikat ini mempunyai lima album ermasuk Waking the Fallen (2003),City of Evil (2005), Avenged Sevenfold (2007) & Nightmare (2010).

Pada 2009, drummer diorg, Jimmy "The Rev" Sullivan meninggal dunia pada usia 28 tahun. 2 tahun lalu, diorg menghasilkan album Nightmare dengan drummer baru, Mike Portnoy. Album itu sendiri mencatat kejayaan memberangsangkan, bukan saja dari segi kedudukan pada carta lagu popular, malah jualannya.

Menerusi album terbabit, diorg terus mencipta nama dengan single Nightmare, Welcome To The Family & So Far Away, apabila masing2 berjaya menduduki tangga pertama carta Media Base Active Rock.

Selain Malaysia, diorg juga menjelajah beberapa negara Asia lain termasuk Jepun, Taiwan, Thailand, Filipina, Singapura, Indonesia & Emiriah Arab Bersatu.

Bagi peminat yang ingin menyaksikan konsert diorg, bolehlah mendapatkan tiket di cawangan Rock Corner KLCC, Subang Parade, The Gardens, Midvalley Megamall, The Curve; Victoria Music Centre & The Guitar Store. Tiket juga boleh didapati secara online di www.ticketpro.com.my.

THE END
SIGN
QRCode

0 luahan hati: